Students will learn
a. the micro and macro writing skills necessary to produce well-structured academic texts and conference abstracts and to describe/interpret economic trends.
b. the communication skills necessary to produce effective and well-argued oral presentations in power point format on topics studied during their degree course.
Didactic material provided by teacher. Monolingual dictionary, MacMillan Learner's Dictionary. Non-attending students need to contact the teacher.
Obiettivi Formativi
CONOSCENZE: Il corso impartirà le nozioni lessicali, grammaticali e stilistiche che ricorrono con maggiore frequenza nei testi in lingua inglese di area economica con particolare attenzione all'organizzazione del testo e alle strategie retoriche più efficaci in modo da favorire la capacità di produrre testi scritti ed orali chiari e ben argomentati su temi di carattere economico. Queste conoscenze saranno applicate alla produzione dei testi scritti ed orali in lingua inglese che mettono in atto delle strategie retoriche per favorire la chiarezza e l'efficacia.
COMPETENZE: Lo studente acquisisce competenze comunicative specialistiche scritti ed orali per essere in grado di produrre testi e di svolgere comunicazioni orali che siano efficaci sia a livello informativo che persuasivo.
Capacità acquisite al termine del corso: Consapevolezza delle caratteristiche del discorso economico scritto ed orale. Saper redigere brevi testi in modo chiaro e dettagliato su temi relativi all'area economica esponendo la propria interpretazione dei fenomeni economici e di essere in grado di svolgere comunicazioni orali che siano efficaci sia a livello informativo che argomentativo.
Prerequisiti
Prerequisite: B2 level of the European Council Framework.
Metodi Didattici
54 hours of class room teaching
Altre Informazioni
More detailed information is on MOODLE.
Modalità di verifica apprendimento
Attending students:
1. Assessment of class assignment (20%)
2. A formal/academic oral presentation (max. 15 min.) on the sustainability report of a company. The presentation should be presented in power-point (saved on a memory stick), well-structured and the language used should be formal (80%).
Non-attending students:
1. A formal/academic oral presentation (max. 15 min.) on the sustainability report of a company. The presentation should be presented in power-point (saved on a memory stick), well-structured and the language used should be formal (80%)
2. A written exam: description/interpretation of a graph (15%)
3.Oral definitions of some of the main concepts (see weekly assignments on Moodle): corporate social responsibility; sustainability, sustainable development, corporate sustainable reporting; impression management (5%).